ΕΡΤ

Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Και Eπιστρατευμένοι ... Και Απλήρωτοι

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

getFile (22) 

Σε απόγνωση βρίσκονται χιλιάδες ναυτεργάτες αφού εξακολουθούν να δουλεύουν απλήρωτοι και επιστρατευμένοι. Η καθυστέρηση στις πληρωμές τους φτάνει μέχρι και τους 7 μήνες, πολλοί δεν έχουν πάρει ούτε το Δώρο του Πάσχα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιες εταιρείες περιορίζονται μόνο στην καταβολή προκαταβολών των δεδουλευμένων αποδοχών.

Τις καταγγελίες αυτές έκανε χθες η διοίκηση της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) σημειώνοντας ότι τεράστιες ευθύνες για το φαινόμενο αυτό φέρει ο υπουργός Ναυτιλίας αλλά και οι εισαγγελικές και δικαστικές αρχές της χώρας που εξακολουθούν να αδρανούν, και τις οποίες καλούν να παρέμβουν και να καταλογίσουν ευθύνες εκεί που πρέπει.

Η ΠΕΝΕΝ όπως κι άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις ναυτεργατών, για το «απαράδεκτο» αυτό φαινόμενο που έχει ξεκινήσει τα τελευταία δύο χρόνια και εντοπίζεται στη μεγάλη πλειονότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, έχουν προβεί σε δεκάδες καταγγελίες προς όλες τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες, χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να υπάρχει ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Ξεχασμένες δεσμεύσεις

Η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ υπενθυμίζει ότι κατά τη διάρκεια της απεργία των ναυτεργατών, από τις 31/1/2013 έως τις 6/2/2013, ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης είχε επανειλημμένα δεσμευθεί τόσο στην ΠΝΟ όσο και στα ΜΜΕ ότι τα δεδουλευμένα των ναυτεργατών θα καταβληθούν σε δύο δόσεις, 50% σε 15 μέρες, και η εξόφληση περίπου σ’ ένα μήνα. Από τότε έχουν περάσει 4 μήνες και οι υπουργικές υποσχέσεις και δεσμεύσεις αποδείχθηκαν «αέρας κοπανιστός χωρίς αντίκρισμα», προσθέτει η ΠΕΝΕΝ.

Να σημειωθεί ότι ο Κ. Μουσουρούλης μετά την απόφαση της κυβέρνησης να επιστρατεύσει τους ναυτεργάτες τον περασμένο Φεβρουάριο, σε διάφορες συνεντεύξεις που είχε δώσει τότε, είχε παραδεχθεί ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες οφείλουν στα πληρώματα περίπου 20 εκατ. ευρώ και ότι έχει εξασφαλίσει τη δέσμευση των εταιρειών πως θα υπάρξει προσπάθεια να καταβληθεί τουλάχιστον η πρώτη δόση από τα χρήματα αυτά, ενώ είχε αναφέρει ότι το 45% των εταιρειών πληρώνουν κανονικά.

Οι συνδικαλιστές ναυτικοί τονίζουν ότι το διάστημα του Πάσχα η κίνηση των ακτοπλοϊκών γραμμών παρουσιάστηκε, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αυξημένη πάνω από 30% τόσο στους επιβάτες όσο και στη διακίνηση αυτοκινήτων και εμπορευμάτων. Παρ’ όλα αυτά τα αυξημένα έσοδα των εταιρειών διατέθηκαν όχι για τους μισθούς των πληρωμάτων, αλλά για άλλες ανάγκες και σκοπούς των εταιρειών.

ch.papastath@efsyn.gr

………………………………………………………… 

Η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 

Τα δικαιώματα των ναυτικών αλλά και τις υποχρεώσεις των ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως ρυθμίζει η Διεθνής Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC), η οποία από τις 20 Αυγούστου του 2013 τίθεται σε εφαρμογή. Εχει ήδη κυρωθεί από 39 χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, αφού βασική προϋπόθεση που θέτει ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) είναι πως για να εφαρμοστεί η σύμβαση πρέπει να φέρει την υπογραφή τουλάχιστον 33 χωρών που διαθέτουν το 33% της παγκόσμιας χωρητικότητας των πλοίων.

Ολα αυτά -αλλά και άλλα θέματα- που αφορούν τη ναυτική εργασία θα συζητηθούν στο διεθνές σεμινάριο που διοργανώνει το Ιδρυμα «Μαρία Τσάκος – Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Ερευνας και Παράδοσης», υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας στις 30 και 31 Μαΐου.


http://www.efsyn.gr/?p=53390

Αλλά, οι ναυτεργάτες δεν έπρεπε να απεργήσουν για όλα αυτά που τραβάνε, αλλά εφόσον οι θρασύτατοι το έκαναν, η καλή μας κυβέρνηση, του νόμου και της τάξης (και της κακιάς μας ώρας) έπρεπε να τους επιστρατεύσει.

Με άλλα λόγια, απλά, είσαι υποχρεωμένος να εργάζεσαι (επειδή είσαι επιστρατευμένος), αλλά κανείς δεν είναι απαραίτητα και υποχρεωμένος να σε πληρώσει!!! Το πως εσύ ζεις ναυτεργάτη μου, δεν είναι δικό μας θέμα!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια: